Wednesday, August 15, 2007

Nasi jadi bubur...???

"Nasi dah jadi bubur...makan jer la...kenyang gak".
Begitulah kata bos umah aku tu.
Itu bukan citer aku masak nasi tetiba jadi bubur..tapiii...
pasal orang yang tak berapa nak dengar kata org atau nasihat,
Sooo..bila sesuatu akibat dek kerana tak mau mendengar kata tu berlaku,
apa yang boleh dibuat...terima @ layan je la.
hu..hu..hu
Namun jauh disudut hati aku ni, kasihan pun ada,
besar betul pengorbanan untuk mendapat sebuah kesedaran dan penyesalan.
N3 ni aku tujukan pada mereka yang susah tul nak dengar nasihat org lain.
Kadang bila di alam remaja, semuanya indah belaka,
bila bercinta bagai dia berdua jer yang duk atas donia ni,
time ni kalu diberi nasihat macam air timpa daun keladi, sikit pun tak berbekas.
Yang aku ralat, kalu esok2, derang ditimpa akibat dari kedegilan derang tu,
bukan dia jer yang susah...mak..abah..adik-beradik ..seme jadi haru.
(nyesal dulu leh makan nasi...nyesal kendian...makan ler bubur)
Sudahnyer...makan ler bubur tu...kenyang tu kenyang la..
tapi tak merasa la nak makan nasi ngan lauk macam2...
(emm..tak besnyer idup camtu)...ari2 kena makan bubur!!!